"kalau tersinggung, memang sengaja. kalau marah, maafkan saja.
kalau suka, aku pun sama"


13 Mei 2006

Tulisan Kemaafan

Assalamualaikum

Ketika ini tiada yang lebih baik untuk saya menulis selain dari tulisan memohon kemaafan buat kalian semua...

Buat kalian, Aku seorang insan bernama hamba, Aku seorang hamba bernama muslim, Juga muslim yang bernama mukmin, Juga mukmin yang tak terlepas dari kesalahan.. Buat kalian, Aku kawan bernama sahabat, Aku sahabat bernama teman, Juga teman di kala gembira hendaknya, Juga teman di kalam sedih hendaknya....

Buat sahabat di Rumah Johor,

Salah silap harap dimaafkan,
Dunia ini tanpa sempadan,
Siapalah aku di samping kalian,
Sering mengganggu di waktu makan...

Aku tak lupa gelagat korang bila bertakraw,
Suka-suka bersama di dalam gelanggang,
Tak lupa syakoh bawah yang buat air kaw-kaw,
Terima kasih kawan kerana periang.

Maaf dipinta kepada kawan surau,
Mungkin ada perangai ku yang korang tak senang,
Kadang-kadang naik kadang-kadang mana tak tau,
Terima kasih kawan kejut subuh walau tak senang.

Maaf juga kepada exco yang ada,
Mungkin aku tak disenangi korang,
Sebab dengan perangai pemuda,
Tak kena tempat nak tunjung belang.


Buat Sahabat Tanjung Puteri...
(Rumah Sewa Lelaki bukan Pompuan, untuk pengetahuan pengunjung selain Johorean di Mesir)

Dulu pernah aku kata,
Best ke pak Syeik duk kat sana?
Susah payah pindah ke sana,
Rupa2nya memang best gila.

Minta halal kepada semua,
Terguna terpakai terselak semua,
Kalau tiada rumah tanjung di sana,
mungkin aku duduk bawah tangga.

(sekarang ni) Sering juga aku jenguk-jenguk ke sana,
Malam siang tak kira masa,
Mungkin korang ade sedikit terasa,
Ampun maaf harap dipinta.

Jikalau ada ruang di sana,
Saya juga mahu mohon pindah ke sana,
Mungkin tak tahun ini tahun depan boleh ke?
Sebab tak mau jadi musyrif (tak berguna)

Buat Sahabat Di Zahra...

Time bola nampakla batang hidung kau!
Ape ingat kitorang buat stadium ke?
Lebih2 lagi arsenal kau!
Tapi dah dah masuk final ke?
(MUNGKIN hati kecil engkorang)

Rumahnya paling tenang aku tiba,
sering juga menghabiskan beras di sana,
Keadaannya nampak selesa sahaja,
Suka aku tido kat sana.

Minta halal kepada semua,
Terguna terpakai terselak semua,
Aku insan takde apa yang ada,
Hanya menagih kawan sempurna.

Aku tahu, sikit2 mesti ada sakit hati punya,
Lebih2 lagi kalau aku empunya angkara,
Maklumla pelajar baru, nak kenal dunia,
Ampun maaf kepada kamu semua.
Kepada semua sahabat Muhafazah..

Dua tiga kucing berlari,
Kucing berlari tak sama kaki,
Korang semua lama ku menanti,
Bila laa nak jumpa lagi?

Ampun maaf kat korang,
Tak semua rumah dapat aku ziarah.
Hari lain, bulan lain insyaAllah aku datang,
Aku datang janganla korang marah.

Kadang2 korang datang Kaherah,
Tapi sambutan kurang meriah,
Maklumlah sama-sama pokai dah...
Aku sedia apa yang mampu jer laah.

Buat semua sahabat-sahabiah yang aku kenal ataupun korang kenal aku tapi aku tak kenal korang...

HARAP KORANG MAAFKAN SEGALA SALAH SILAP







1 ulasan:

  1. assalamualaikum. akmal, tiada apa yang perlu untuk diminta maaf. nak datang rumah, datang je. kau punya psl aku tak kisah punya. walaupun kita bukan satu team (sebab aku M.U) tp aku suka berkawan dengan kau. Kau memang best.... doakan aku ye...

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails
Kalami boleh dilanggan secara
Email atau pun RSS.


KEMPEN KIBARKAN BENDERA KELANTAN
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Kenapa aku kibarkan bendera Kelantan? [KLIK SINI]

Credit untuk DIMAN

Palestin & Tarbiah

Wasiat Sepuluh


1.Dirikanlah solat apabila saudara mendengar azan walau dalam apa keadaan sekalipun.

2.Bacalah alQur'an atau bacalah buku-buku atau dengarlah perkataan yang baik-baik atau berzikirlah kepada Allah dan janganlah membuang masa walau sedikit pun dalam perkara yang tiada faedah.

3.Berusaha dan bersungguh-sunggulah saudara untuk bertutur Bahasa Arab yang betul (fus-hah) kerana sesungguhnya itu adalah antara syi'ar-syi'ar Islam.

4.Janganlah banyak bertengkar dalam apa-apa perkara sekalipun kerana pertengkaran tidak memberi sebarang kebaikan.

5.Janganlah banyak ketawa kerana hati yang sentiasa berhubung dengan Allah itu sentiasa tenang lagi tenteram.

6.Janganlah bergurau kerana ummat yang berjuang itu tidak mengerti melainkan bersungguh-sungguh dalam semua perkara.

7.Janganlah saudara meninggikan suara lebih daripada kadar keperluan para pendengar kerana suara yang nyaring itu adalah suatu resmi yang sia-sia dan menyakiti hati orang.

8.Jauhilah mengumpat peribadi orang, mengecam pertubuhan-pertubuhan, dan janganlah bercakap melainkan yang boleh mendatangkan kebaikan.

9.Berkenal-kenalanlah dengan tiap-tiap saudaramu walaupun ia tidak meminta saudara berkenalan kerana asa gerakan dakwah kita ialah berkasih sayang dan berkenal-kenalan.

10.Kewajipan-kewajipan kita lebih banyak daripada masa yang ada. Oleh itu tolonglah saudaramu sendiri tenteng cara-cara bagaimana hendak menggunakan masa dengan berfaedah dan jika saudara mempunyai tugas sendiri, maka ringkaskanlah perlaksanaannya.

 

Rukun Bai'ah

1. Faham
2. Ikhlas
3. Amal
4. Jihad
5. Pengorbanan
6. Ketaatan
7. Thabat
8. Tajarrud
9. Ukhuwah
10. Thiqah

My Days

Komen-Komen

Arkib

Promo


Mahu Menjadi Ahli PAS? [klik sini]

Klik pada iklan untuk maklumat lanjut

Blog Aku Juga

Mata Rantai