"kalau tersinggung, memang sengaja. kalau marah, maafkan saja.
kalau suka, aku pun sama"


17 Februari 2006

Buku Tamu

Kalau rasa rajin nak tulis buku tetamu, sila lah tinggalkan komen di bawah ye. Komen yang mengarut, akan dibuang!! hehe. Kepada yang menulis di ruangan ini, saya ucapkan terima kasih dan maaf awal-awal kalau saya tak terjawab.

15 ulasan:

  1. slm
    asal cm xde org je tulis buku tamu ni..hhuhu
    meh ana tulis sket


    ..
    truskan perjuangan

    wslm :)

    BalasPadam
  2. salam..
    nie ana..
    duk2 bosan nie layan lah sekejap..
    ana duk bace2 poksu nye laman nie dapat lah gak info semase..
    ape2 pun god luck..
    tambah lah lagi gambo2 tu..

    BalasPadam
  3. assalamualaikum....
    blh bantu sy....skang nie sy dlm mencari alamat rumah raudhatul sakinah...ade x yang tahu...bg pd sy...pertolongan anda sune amat sy hargai

    BalasPadam
  4. @ iem,

    Assalamualaikum.

    Untuk makluman awak. Raudhatul Sakinah tak silap saya kelolaan Jemaah Islah Malaysia (JIM). Mungkin boleh dapatkan di website mereka http://www.jim.org.my/v1/index.php/relung-jim/institusi/rs

    BalasPadam
  5. assalamualaikum..sykrn kerana melawati blog santai ana.ana tak mampu utk menukilkan kalam yg berat spt ust.UG mahupun OM ( one malaysia ) merupakan 1 agenda picisan dan retorik yang dimainkan oleh mereka yg dangkal dan jahil dalam kematangan politik.kita sangka,malaysia MERDEKA.namun hakikatnya,masih dijajah minda dan ekonomi.mentaliti org kita yg masih pecus utk memilih kepimpinan yg adil dan saksama.sogokan RM50 disetiap individu diSabah n Sarawak,mengekang kemenangan Islam disana kerana 'kebijaksanaan' dalam kebodohan UMNO untuk mendapatkan undi simpati.ana yg blaja diUM,sekian merasakan bahang kehangatan 'Unity Goverment' dan Pakatan Aspirasi-ProM yg temui kegagalan kerana kelalaian sendiri.Ianya membawa kerugian besar kepada kecemerlangan dakwah diUM sendiri.bygkan jika PAS-UMNO jadi UG..negara hny akan musnah ditangan kita sendiri

    BalasPadam
  6. @ Rosinah,

    alaikumsalam. Tapi kenapa dititipkan di ruang buku tamu ni?

    BalasPadam
  7. salam.tunggu n lihat.UM pasti akan join advanture bersama al-azhar.n ana pun cadang nk amik master kat azhar bila dah grade nnt.doakan ana grade dengan jayanya

    BalasPadam
  8. @ Rosinah,

    alaikumsalam. Semoga segala cita2 tercapai.

    BalasPadam
  9. salam'alaikum..
    sy tetamu,moga dicatit kehadiran sy..

    BalasPadam
  10. @ Nadia Husna,

    Alaikumsalam

    Terima kasih dengan kunjungan.

    BalasPadam
  11. Salam, Amai... adik ku manja.
    Berjuang, berjaung juga, pelajaran jgn lupa, habis blajar cepat pulang ke Msia, ada hadiah special...k nurie

    BalasPadam
  12. @ Tanpa Nama a.k.a k nurie,

    Alaikumsalam. Itu yang sepatutnya, tapi semua ni aturan Allah, bila Dia yang mengaturnya kita hanya redha dengan ketetapanNya.

    Siapa yang tak nak balik awal. Hari-hari doa nak balik awal. Tengoklah nanti. InsyaAllah.

    BalasPadam
  13. salam,Amai..adik ku yang jauh di mata.
    berjuang la hingga ke akhir hayat..dekat sini memerlukan ustaz yg bijik pandai mcm ana..belajar rajin-rajin dan cepat balik ke Msia..bawak anak sedara sekali balik..baru best...Meriah sambut org balik dr ovrsee ni..K.apis

    BalasPadam
  14. @ alaikumsalam Tanpa Nama @ K.apis

    InsyaAllah jika Allah tetapkan hati ini dan tidak berubah perjuangan ini tetap diteruskan.

    Memang tak sabar nak balik, tapi kena habiskan satu persatu.

    Anak sedara kena tanya abah dialah dulu... hehe

    BalasPadam
  15. Assalammualaikum...
    macammana dengan budak malaysia yang kena tahan oleh pihak mesir tu kat lapangan terbang...yg dikatakan penganas tu..kesian dia..anak bini dia lg kesian...

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails
Kalami boleh dilanggan secara
Email atau pun RSS.


KEMPEN KIBARKAN BENDERA KELANTAN
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Kenapa aku kibarkan bendera Kelantan? [KLIK SINI]

Credit untuk DIMAN

Palestin & Tarbiah

Wasiat Sepuluh


1.Dirikanlah solat apabila saudara mendengar azan walau dalam apa keadaan sekalipun.

2.Bacalah alQur'an atau bacalah buku-buku atau dengarlah perkataan yang baik-baik atau berzikirlah kepada Allah dan janganlah membuang masa walau sedikit pun dalam perkara yang tiada faedah.

3.Berusaha dan bersungguh-sunggulah saudara untuk bertutur Bahasa Arab yang betul (fus-hah) kerana sesungguhnya itu adalah antara syi'ar-syi'ar Islam.

4.Janganlah banyak bertengkar dalam apa-apa perkara sekalipun kerana pertengkaran tidak memberi sebarang kebaikan.

5.Janganlah banyak ketawa kerana hati yang sentiasa berhubung dengan Allah itu sentiasa tenang lagi tenteram.

6.Janganlah bergurau kerana ummat yang berjuang itu tidak mengerti melainkan bersungguh-sungguh dalam semua perkara.

7.Janganlah saudara meninggikan suara lebih daripada kadar keperluan para pendengar kerana suara yang nyaring itu adalah suatu resmi yang sia-sia dan menyakiti hati orang.

8.Jauhilah mengumpat peribadi orang, mengecam pertubuhan-pertubuhan, dan janganlah bercakap melainkan yang boleh mendatangkan kebaikan.

9.Berkenal-kenalanlah dengan tiap-tiap saudaramu walaupun ia tidak meminta saudara berkenalan kerana asa gerakan dakwah kita ialah berkasih sayang dan berkenal-kenalan.

10.Kewajipan-kewajipan kita lebih banyak daripada masa yang ada. Oleh itu tolonglah saudaramu sendiri tenteng cara-cara bagaimana hendak menggunakan masa dengan berfaedah dan jika saudara mempunyai tugas sendiri, maka ringkaskanlah perlaksanaannya.

 

Rukun Bai'ah

1. Faham
2. Ikhlas
3. Amal
4. Jihad
5. Pengorbanan
6. Ketaatan
7. Thabat
8. Tajarrud
9. Ukhuwah
10. Thiqah

My Days

Komen-Komen

Arkib

Promo


Mahu Menjadi Ahli PAS? [klik sini]

Klik pada iklan untuk maklumat lanjut

Blog Aku Juga

Mata Rantai