"kalau tersinggung, memang sengaja. kalau marah, maafkan saja.
kalau suka, aku pun sama"


29 Jun 2011

Kisah Kuning

Satu

EMAK: Cikgu nampak anak saya tak? Dah lama saya tunggu tak muncul2.
CIKGU: Oo0o ye ke?
EMAK: Ye! Hari ini kan sukan sekolah, dia pakai baju rumah sukan dia.
CIKGU: Oooo, anak akak rumah apa?
EMAK: Rumah KUNING!
CIKGU: O0o0 rumah KUNING. Cuba cari kat balai polis!
EMAK: Haa?

Dua

CIKGU: Hari ini saya nak umumkan rumah sukan masing2, dengar ye!
MURID: Baik...
CIKGU: Abu! Awak rumah hijau!
ABU: Alhamdulillah
CIKGU: Kunalan! Awak rumah Merah!
KUNALAN: Alaaa...
CIKGU: May Lin! Awak rumah Biru!
MAY LIN: Biru? hmmm
CIKGU: Kamal! Awak rumah KUNING?
KAMAL: Apa? Saya tak nak Cikgu!
CIKGU: Kenapa pulak?
KAMAL: Nanti saya kena tangkap!
CIKGU: Aik!

Tiga

ABANG POLIS: Dari mana ni encik?
TERATAI LAYU DI TASIK MADU: Dari Johor Bahru. Kenapa tuan?
ABANG POLIS: Buka bonet!
TERATAI LAYU DI TASIK MADU: Ok.
ABANG POLIS: Wah! Banyak baju BERSIH ni!
TERATAI LAYU DI TASIK MADU: Mestilah tuan. Takkan saya nak jual baju KOTOR plak? Eh, eh.. tuan! Zila Bakarin tu!
ABANG POLIS: Mana-mana?
TERATAI LAYU DI TASIK MADU: Cabut! (Vroooommm)

Empat

MAURIZAN: Mak! Baju BERSIH Zan mana mak? Mak nampak tak? Baru beli semalam. Lepas Zohor nak gi SOGO ni.
EMAK: Ada dalam mesin basuh tu, mak tengok KOTOR jer, mak basuhlah!
MAURIZAN: Alamak!

Lima

MAK MAH: Abang, 9 Julai ni nak dekat dah, tapi kita belum beli baju BERSIH.
PAK LEMAN: Awak ni Mah... selama ni saya beli baju KOTOR ke untuk awak?
MAK MAH: Erk..

Enam

POLIS: Kenapa awak pakai baju BERSIH? Awak nak pergi demo ke?
ABU: Takkan saya nak pakai baju KOTOR pula encik?
POLIS: erk...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
Kalami boleh dilanggan secara
Email atau pun RSS.


KEMPEN KIBARKAN BENDERA KELANTAN
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Kenapa aku kibarkan bendera Kelantan? [KLIK SINI]

Credit untuk DIMAN

Palestin & Tarbiah

Wasiat Sepuluh


1.Dirikanlah solat apabila saudara mendengar azan walau dalam apa keadaan sekalipun.

2.Bacalah alQur'an atau bacalah buku-buku atau dengarlah perkataan yang baik-baik atau berzikirlah kepada Allah dan janganlah membuang masa walau sedikit pun dalam perkara yang tiada faedah.

3.Berusaha dan bersungguh-sunggulah saudara untuk bertutur Bahasa Arab yang betul (fus-hah) kerana sesungguhnya itu adalah antara syi'ar-syi'ar Islam.

4.Janganlah banyak bertengkar dalam apa-apa perkara sekalipun kerana pertengkaran tidak memberi sebarang kebaikan.

5.Janganlah banyak ketawa kerana hati yang sentiasa berhubung dengan Allah itu sentiasa tenang lagi tenteram.

6.Janganlah bergurau kerana ummat yang berjuang itu tidak mengerti melainkan bersungguh-sungguh dalam semua perkara.

7.Janganlah saudara meninggikan suara lebih daripada kadar keperluan para pendengar kerana suara yang nyaring itu adalah suatu resmi yang sia-sia dan menyakiti hati orang.

8.Jauhilah mengumpat peribadi orang, mengecam pertubuhan-pertubuhan, dan janganlah bercakap melainkan yang boleh mendatangkan kebaikan.

9.Berkenal-kenalanlah dengan tiap-tiap saudaramu walaupun ia tidak meminta saudara berkenalan kerana asa gerakan dakwah kita ialah berkasih sayang dan berkenal-kenalan.

10.Kewajipan-kewajipan kita lebih banyak daripada masa yang ada. Oleh itu tolonglah saudaramu sendiri tenteng cara-cara bagaimana hendak menggunakan masa dengan berfaedah dan jika saudara mempunyai tugas sendiri, maka ringkaskanlah perlaksanaannya.

 

Rukun Bai'ah

1. Faham
2. Ikhlas
3. Amal
4. Jihad
5. Pengorbanan
6. Ketaatan
7. Thabat
8. Tajarrud
9. Ukhuwah
10. Thiqah

My Days

Komen-Komen

Arkib

Promo


Mahu Menjadi Ahli PAS? [klik sini]

Klik pada iklan untuk maklumat lanjut

Blog Aku Juga

Mata Rantai