"kalau tersinggung, memang sengaja. kalau marah, maafkan saja.
kalau suka, aku pun sama"


14 Januari 2010

Warta PMRAM baru?

Klik untuk lebih jelas.

Aku menunggu-nunggu juga kemunculan akhbar WARTA PMRAM yang baru. Bagaimana agaknya akhbar tersebut? Adakah masih mengekal pengolahan yang sama dengan yang dahulu? Aku mahukan warta yang berbentuk akhbar!

Mungkin warta akan datang seperti ini? Atau seumpama dengannya? Saudara Badan Penerangan dan Penerbitan PMRAM juga mungkin saudara Kamal Ariff boleh menjawabnya!

Sebelum itu dikhabarkan Warta PMRAM akan datang berwarna. Bagaimana agaknya ya. Harap-harap tidak menghampakan. Supaya menepati bentuk dan "suasana" seperti akhbar bila membacanya. Tidak seperti membaca Suara Kampus.

Semalam masa berbual-bual dengan Hj Emon, Ustaz Halim..

"Warta PMRAM macam mana sekarang ek? tanya Ustaz Halim.

"Hmm slow kot. Tahun lepas baru bilangan pertama" jawab aku.

"Bahan bacaan sekarang susahlah tengok.. Sekarang orang tengok blog, internet jer.." jelas Emon.

"Hmm aku rasa Warta PMRAM kena tukar style dia. Bagi boom sikit" jelas aku.

"Kira muka depan tu tajuknya.. Akhawat kena raba di pasar atau Akhawat Malaysia dirogol, macam Metro baru laku!" tambah aku.

"Hahaha" mereka tergelak sekali dengan aku. Emon lagi melekek-lekek.

"Kira macam berita tabloid la? hehehe" jelas Ustaz Halim.

Ada cadangan tajuk baik punya dari Emon. Tapi aku rasa tak perlu aku sebut dalam ni. Nanti jadi isu panas pula. Nak tahu tanya Emon. Hehehe.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
Kalami boleh dilanggan secara
Email atau pun RSS.


KEMPEN KIBARKAN BENDERA KELANTAN
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Kenapa aku kibarkan bendera Kelantan? [KLIK SINI]

Credit untuk DIMAN

Palestin & Tarbiah

Wasiat Sepuluh


1.Dirikanlah solat apabila saudara mendengar azan walau dalam apa keadaan sekalipun.

2.Bacalah alQur'an atau bacalah buku-buku atau dengarlah perkataan yang baik-baik atau berzikirlah kepada Allah dan janganlah membuang masa walau sedikit pun dalam perkara yang tiada faedah.

3.Berusaha dan bersungguh-sunggulah saudara untuk bertutur Bahasa Arab yang betul (fus-hah) kerana sesungguhnya itu adalah antara syi'ar-syi'ar Islam.

4.Janganlah banyak bertengkar dalam apa-apa perkara sekalipun kerana pertengkaran tidak memberi sebarang kebaikan.

5.Janganlah banyak ketawa kerana hati yang sentiasa berhubung dengan Allah itu sentiasa tenang lagi tenteram.

6.Janganlah bergurau kerana ummat yang berjuang itu tidak mengerti melainkan bersungguh-sungguh dalam semua perkara.

7.Janganlah saudara meninggikan suara lebih daripada kadar keperluan para pendengar kerana suara yang nyaring itu adalah suatu resmi yang sia-sia dan menyakiti hati orang.

8.Jauhilah mengumpat peribadi orang, mengecam pertubuhan-pertubuhan, dan janganlah bercakap melainkan yang boleh mendatangkan kebaikan.

9.Berkenal-kenalanlah dengan tiap-tiap saudaramu walaupun ia tidak meminta saudara berkenalan kerana asa gerakan dakwah kita ialah berkasih sayang dan berkenal-kenalan.

10.Kewajipan-kewajipan kita lebih banyak daripada masa yang ada. Oleh itu tolonglah saudaramu sendiri tenteng cara-cara bagaimana hendak menggunakan masa dengan berfaedah dan jika saudara mempunyai tugas sendiri, maka ringkaskanlah perlaksanaannya.

 

Rukun Bai'ah

1. Faham
2. Ikhlas
3. Amal
4. Jihad
5. Pengorbanan
6. Ketaatan
7. Thabat
8. Tajarrud
9. Ukhuwah
10. Thiqah

My Days

Komen-Komen

Arkib

Promo


Mahu Menjadi Ahli PAS? [klik sini]

Klik pada iklan untuk maklumat lanjut

Blog Aku Juga

Mata Rantai