"kalau tersinggung, memang sengaja. kalau marah, maafkan saja.
kalau suka, aku pun sama"


06 Mac 2006

Komen dari rakyat jelata:

Komen dari rakyat jelata:

Komen pertama:
kalau depa nak rakyat berjimat-cermat... depa kene berjimat dulu... kalau depa nak rakyat naik basikal/public pi keje... depa kene naik basikal dulu... boleh x??? sbb kalau depa dpt berjimat byk duit dpt digunakan utk perkara2 lain yg lg penting... pemimpin kan contoh kpd rakyat... so rakyat akan contohi apa yg pemimpin buat...

Komen kedua:
sepatutnya hakikat pemimpin ni, adalah sebagai 'khadam' kita. Kalo kita ada masalah, diorang kena bantu kita. Tapi la ni tak....lagi menyusahkan ada la....

Komen ketiga:
malam tadi isi minyak.
selalu kalau ada lagi balance 2 bar (out of six bars),isi $30 boleh jadi 5/6 bar.almost full.
tapi la ni tambah 2 bar je!
terasa sungguh!!

Komen ketiga:
negara yang tak keluarkan minyak mana boleh dibanding dengan negara pengeluar minyak? Siam mengeluarkan Padi, adakah kita nak banding harga beras di siam dengan di malaysia? jepun keluarkan honda, adakah kita nak banding harga honda di jepun dengan disini? Tak layak banding...sepatutnya malaysia banding harga minyak dengan brunei, iran dan negara2 pengeluar minyak yang lain...itu baru betul..

Komen keempat:
alasan yg aku rasa nak termuntah dengar...
KERAJAAN TAK MAMPU NAK TANGGUNG SUBSIDI MINYAK..
apalah yg teruk sangat?
selama aku hidup ni apa yg ko tanggung utk aku..??
cuba jawab sikit..
org tak sekolah boleh la ko tipu.
aku ni lulusan universiti.ngok..!

Komen kelima:
dulu RM45+ dah dapat full tank...
sikalang berapa?
RM60+ baru dapat full tank wooo
Tradisi BN membela rakyat kununnn..boleh

Komen Ibnu Ali:
Jom pakat pangkah BN lagi!!

Info: Tahukan anda semua minyak yang dijual dinegara kita adalah bergred rendah? minyak gred C dan D yang dibeli dari negara lain dengan harga yang murah, dan dijual kembali kepada rakyat. Minyak yang dikeluarkan di bumi Malaysia kebanyakkannya berGred A dan dijual kepada negara-negara maju dengan harga PASARAN DUNIA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
Kalami boleh dilanggan secara
Email atau pun RSS.


KEMPEN KIBARKAN BENDERA KELANTAN
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Kenapa aku kibarkan bendera Kelantan? [KLIK SINI]

Credit untuk DIMAN

Palestin & Tarbiah

Wasiat Sepuluh


1.Dirikanlah solat apabila saudara mendengar azan walau dalam apa keadaan sekalipun.

2.Bacalah alQur'an atau bacalah buku-buku atau dengarlah perkataan yang baik-baik atau berzikirlah kepada Allah dan janganlah membuang masa walau sedikit pun dalam perkara yang tiada faedah.

3.Berusaha dan bersungguh-sunggulah saudara untuk bertutur Bahasa Arab yang betul (fus-hah) kerana sesungguhnya itu adalah antara syi'ar-syi'ar Islam.

4.Janganlah banyak bertengkar dalam apa-apa perkara sekalipun kerana pertengkaran tidak memberi sebarang kebaikan.

5.Janganlah banyak ketawa kerana hati yang sentiasa berhubung dengan Allah itu sentiasa tenang lagi tenteram.

6.Janganlah bergurau kerana ummat yang berjuang itu tidak mengerti melainkan bersungguh-sungguh dalam semua perkara.

7.Janganlah saudara meninggikan suara lebih daripada kadar keperluan para pendengar kerana suara yang nyaring itu adalah suatu resmi yang sia-sia dan menyakiti hati orang.

8.Jauhilah mengumpat peribadi orang, mengecam pertubuhan-pertubuhan, dan janganlah bercakap melainkan yang boleh mendatangkan kebaikan.

9.Berkenal-kenalanlah dengan tiap-tiap saudaramu walaupun ia tidak meminta saudara berkenalan kerana asa gerakan dakwah kita ialah berkasih sayang dan berkenal-kenalan.

10.Kewajipan-kewajipan kita lebih banyak daripada masa yang ada. Oleh itu tolonglah saudaramu sendiri tenteng cara-cara bagaimana hendak menggunakan masa dengan berfaedah dan jika saudara mempunyai tugas sendiri, maka ringkaskanlah perlaksanaannya.

 

Rukun Bai'ah

1. Faham
2. Ikhlas
3. Amal
4. Jihad
5. Pengorbanan
6. Ketaatan
7. Thabat
8. Tajarrud
9. Ukhuwah
10. Thiqah

My Days

Komen-Komen

Arkib

Promo


Mahu Menjadi Ahli PAS? [klik sini]

Klik pada iklan untuk maklumat lanjut

Blog Aku Juga

Mata Rantai